SEMrush, avança a la competencia

semrush

L’eina SEMrush està considerada com una de les millors que existeixen en l’actualitat per realitzar anàlisis de la nostra competència i poder millorar la nostra posició en els resultats de Google, fins deixar enrere als nostres competidors.

L’utilització d’aquest programa és gratuït però està limitat, però per poder esprémer-lo a fons us recomano la versió de pagament, que surt per 69,95 $ al mes (poc més de 50 euros). Aquí podeu veure l’eina.

L’ús d’aquest programari en línia ens permetrà desvetllar els “secrets” de les web rivals, descobrint la manera de treballar el nostre lloc per aconseguir avançar en els resultats de les cerques de Google.

Analitzant els rivals amb SEMrush

Primer has de tenir clar qui són els teus rivals per poder realitzar l’anàlisi de la seva web. Per l’exemple realitzarem una anàlisi de dues webs que són competència entre elles, el tema serà de “bebés”. Perquè? Podria ser qualsevol exemple però com acabo de ser pare ara m’interessa bastant aquest tema :)

Les webs a ​​analitzar són mibebeyyo.com vs bebesymas.com.

En aquest cas vaig a utilitzar la meva opció preferida dins SEMrush que és Domini vs Domini. En comparar dues webs ens retorna els resultats ordenats per columnes, on trobem en la primera un llistat de les paraules clau comuns entre les dues webs, seguit de dues columnes on marca la posició en els resultats de Google de cadascuna de les keywords, podent comprar fàcilment quines paraules hem de potenciar per superar al nostre rival.

paraules comuns

A la imatge superior podem veure que la paraula “sintomas de embarazo” surt en la posició 15 per Bebesymas.com i en quarta posició per Mibebeyyo.com. Això vol dir que el primer web ha de millorar el contingut actual que parli dels símptomes de l’embaràs. Com es pot millorar? Primer has de saber si pots competir en igualtat de condicions, la força de la pàgina rival ha d’estar a un nivell semblant al teu. Per esbrinar la força de la competència, has de analitzar el PA (Page Authority) de les principals pàgines del teu rival amb l’eina Open Site Explorer.

Si la força és semblant, llavors Bebesymas.com haurà de millorar, ampliar i actualitzar els articles en què parla dels símptomes de l’embaràs, reforçar el linbuilding intern cap a aquest contingut i acompanyar-ho tot amb vídeos i imatges.

Si es realitza bé, en poc temps es pot començar a veure una millora dels resultats. Això ho has d’anar repetint per a totes les keywords en què està millor posicionat però també en les que s’acosta perillosament a nosaltres, per d’aquesta manera millorar el que ja tenim ben posicionat.

Si el teu rival té més autoritat que tu ho tindràs molt complicat i hauràs de combinar aquesta estratègia amb una campanya de linkbuiding per augmentar la teva pròpia força.

Aquesta és una primera estratègia que consisteix a millorar els resultats de paraules clau enfront dels del teu rival.

Una segona estratègia serà la d’aconseguir noves paraules clau per als nostres continguts que no tenim i el nostre rival si.

Visualitzant les dades de la imatge anterior com un xart obtenim aquesta informació visual molt important.

xart dominis

Com podeu veure aquesta informació és molt important, ens mostra les paraules comunes de les dues webs i les que no comparteixen. Aquestes últimes són les importants ja que ens permetrà descobrir les keywords amb les que el nostre rival obté visites i nosaltres no. D’aquesta manera ja ens podem posar mans a l’obra per anar generant contingut amb les keywords de les que no tenim, i captant més visites, que ja té el nostre rival.

Espero que us hagi servit d’inspiració aquests dos (entre molts) usos que podem donar a aquesta fabulosa eina online, SEMrush.